Jak robić zakupy na zagranicznych stronach.

Witajcie,
     Dziś przychodzę do Was z postem dotyczącym tego jak kupować na zagranicznych stronach. Sklepów jest dużo, jednak mechanizm kupowania w każdym z nich jest podobny. Dlatego dziś na przykładzie sklepu River Island (zazdroszczę tym, którzy mają go u siebie w miastach), postaram się pokazać jak najlepiej jak w łatwy i przyjemny sposób dokonać zakupów na stronie takiego sklepu. 
     ...bym zapomniał, bardzo serdecznie polecam zainstalowanie sobie przeglądarki internetowej Google Chrome, która w bardzo fajny sposób tłumaczy nam zagraniczne strony na język polski. 

KROK 1
     Krok pierwszy to nic innego jak rejestracja na stronie, czyli zakładamy nowe konto. 


     Podajemy kolejno wymagane  dane, czyli:
1.e-mail, 
2. powtarzamy nasz e-mail, 
3. wybieramy tytuł (Pan, Pani),
 4. imię, 
5. nazwisko, 
6. hasło,     
7. powtarzamy nasze hasło, 
8. podajemy naszą datę urodzenia (dzień, miesiąc, rok), 
9. wybieramy płeć, 
10. klikamy „create account”.

...no i konto mamy założone. Teraz czas na zakupy, buszujemy w sklepie i dodajemy to co chcemy kupić do naszego koszyka. Kiedy już jesteśmy zdecydowani co chcemy kupić i chcemy dokonać transakcji, w naszym koszyku klikamy na „checkout” i tu nas czeka troszkę wypełniania. Ale nie przerażajcie się, to tylko jednorazowa akcja.

KROK 2
       Po kliknięciu na wspomniane już wyżej „checkout” zostaniemy przekierowani na stronę gdzie musimy podać kolejną porcję naszych danych. 
      Najpierw pojawi nam się „plansza” gdzie musimy podać nasz adres.


     I tak kolejno podajemy: 
1. tytuł (Pan, Pani), 
2. imię, 
3. nazwisko,
 4. nr telefonu, 
5. wybieramy kraj, 
6. wpisujemy nasz adres, w tym polu wpisujemy ulicę i nr domu lub mieszkania, 
7. podajemy naszą miejscowość, 
8. kod pocztowy ...i klikamy „continue”.

UWAGA !
Przy rejestracji i podawaniu wszystkich danych w sklepie internetowym River Island nie używamy polskich znaków (ó, ą,  ę, ł, ż, itd.). 


KROK 3
     Następnie zostaniemy przekierowani na „planszę” gdzie będziemy musieli podać dane dotyczące naszej karty. 


     I tak kolejno musimy podać: 1. typ karty (wybieramy z listy), 2. nr karty (polecam zaznaczyć okienko obok nr kart żeby w przyszłości nie musieć za każdym razem wypełniać tego wszystkiego), 3. podajemy nr bezpieczeństwa (każda karta na odwrocie ma 3-cyfrowy nr bezpieczeństwa), 4. termin ważności, nr wydanie jest niekonieczny dlatego też nie musimy go podawać. ...i ponownie klikamy continue”.

KROK 4
     Następnie zostaniemy przeniesieni na kolejną „planszę” gdzie ponownie musimy podać swoje dane, które będą widoczne na fakturze. 


     Wszystkie czynności wyglądają tak jak w KROKU 2. Musimy podać: tytuł (Pan, Pani), imię, nazwisko, kraj, adres, miasto i kod pocztowy. 
     Kiedy wszystko wypełnimy ponownie klikamy na „continue”.

KROK 5
     Po kliknięciu zostaniemy przeniesieni na ostatnią już „planszę” – podsumowywującą.  


Na tej „planszy” musimy sprawdzić wszystkie nasze dane i czy wszystko się zgadza a także wpisać 3-cyfrowy kod zabezpieczający, który znajduje się na odwrocie każdej karty oraz zaznaczyć okienko, wyrażając w ten sposób zgodę na warunki zakupów. 


     Po kliknięciu na „confirm order” zostaniemy przeniesieni automatycznie do naszego banku, w którym mamy konto. Tam w zależności od banku musimy postępować zgodnie z zasadami płacenia tam panującymi. 

     Mam nadzieję, że mój post przyda się wielu z Was i odważycie się kupować na zagranicznych stronach. Osobiście też wahałem się na początku ale zaryzykowałem i teraz bardzo często robię zakupy w zagranicznych sklepach. 
     Jeśli chodzi o koszty przesyłki to są różne, ja osobiście najczęściej kupuję na Asos.com, gdzie przesyłka jest darmowa na cały świat oraz w sklepie online River Island, tu z kolei przesyłka kosztuje niestety 8 funtów, ale od czasu do czasu pojawia się promocja i wówczas przesyłka jest darmowa na cały świat. 
     Z kolei jeśli macie wątpliwości czy paczka do was dojdzie, nie zginie lub czy nie przyjdzie uszkodzona to nie martwcie się, wszystko dociera w bardzo dobrym stanie. 

Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli :]

26 komentarzy:

  1. Za tego posta uwielbiam Ciebie jeszcze bardziej heh
    Świetnie Ci to poszło!
    Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co. Też robiąc pierwszy raz zakupy szukałem jakichkolwiek wskazówek jak je robić na takich stronach :)

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Dobry poradnik,jeszcze nic ni kupiłem na RI,może się przydać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurcze jaki przydatny post. Trafiłam na Twojego bloga bo szukałam właśnie wskazówek jak robić zakupy i zakładać konta na stronach zagranicznych. Na blogach u dziewczyn przeważnie same pierdoły, powtarzające się recenzje kosmetyków i prezentacje prezentów od firm kosmetycznych itp.Rozwaliłes mnie tym postem,oczywiście wskakuję do witrynki obserwatorów i będę czytać i polecać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że trafny post ! :) Dużo ludzi ma z tym problemy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł na post :)

    zapraszam do siebie:
    meninjackets.blogspot.com

    teraz konkurs

    OdpowiedzUsuń
  6. spodziewasz się wkrótce promocji z bezpłatną przesyłką w RI? mam kilka rzeczy upatrzonych na wyprzedaży tylko koszty przesyłki są całkiem spore

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety nic mi nie wiadomo na razie o darmowej przesyłce, ale polecam śledzenie na bieżąco sklepu.

    OdpowiedzUsuń
  8. WITAM
    MI NIESTETY PACZKA NIE DOSZŁA , MIAŁA BYC W PIATEK ( 14.12 ) A DZIS JEST JUZ SRODA I NADAL JEJ NIE MA!! ZAWSZE MI DOCHODZIŁY NA CZAS A TERAZ ;-(((( I

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paczki idą zazwyczaj około tygodnia, należy jednak brać pod uwagę, że mamy okres świąteczny i wszystko jest opóźnione, ja też czekam na paczkę z asos.com i mam nadzieję, że do weekendu dojdzie, więc bądź dobrej myśli.

      Usuń
  9. wpadłam na Twojego bloga bo mam problem z rejestracją właśnie na stronie RI
    strona nie chce zaakceptować kodu pocztowego jaki podaję
    jest to standardowy kod miasta czyli pięć cyfr z myślnikiem po drugiej (xx-xxx)
    wyświetla mi się tylko "Sorry but there seem's to be something wrong with your postcode - please check your details and try again"
    nie bardzo wiem co zrobić
    nie mogę przejść dalej mimo że kod jest poprawny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj wpisać kod pocztowy bez myślnika tylko ze spacją (xx xxx). Pamiętaj też żeby przy rejestracji nie wpisywać polskich znaków(ł, ś, ć itd.).

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. witam, pomocy...
    wszystko zamówiłam dobrze, ale wyskakuje mi problem, że jest coś źle z detalami karty.
    co mam zrobić jeśli wszystko jest git?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dobrze zaznaczyłeś rodzaj karty? Popróbuj z rodzajami karty, ja też miałem problem z płatnością a co się okazało wystarczyło zaznaczyć inny rodzaj karty.

      Usuń
    2. tak, bo mam zwykłą Visa.
      i robiłam to kilka razy i cały czas to samo mi się pokazuje. :/

      Usuń
    3. dokładnie pokazuje się coś takiego : Sorry but there seems to be a problem with your card details. Please check them and try again, or try using another card.

      i jeśli jeszcze raz robię kontynuuj to 'wywala' mnie i pisze: Unfortunately your order could not be taken. Please see the details below.
      There's been a problem with your order and we can't process it right now. As part of our security measures, we've emptied your bag - please try again later.
      i że moja torba jest pusta..

      Usuń
    4. to zaznacz inną kartę, u mnie było to samo, też mam Visę i też mi nie szło, a zaznaczyłem inną i wszystko poszło elegancko.

      Usuń
    5. zmieniłam ze zwykłej Visy na Visę Debit i nadal ten sam problem.
      fakt, faktem mam tą kartę junior czy coś w tym stylu, bo nadal nie jestem pełnoletnia.. czy może to jakoś na to wpływać?

      Usuń
    6. nie mam pojęcia, ale może to być powód niestety.

      Usuń
    7. no dobra, dziękuję bardzo za pomoc:).
      a mam jeszcze jedno pytanko. czy wiesz o co może chodzić z quantity przy butach na str RI? bo rozmiar jest powyżej..

      Usuń
    8. quantity - ilość :)

      Usuń
    9. dziękuję ci bardzo, jesteś cudowny! (:

      Usuń
  11. zamawiam na river island juz chyba 4 raz i za każdym razem pobiera mi pieniadze a na nastepny dzien ODRZUCA ZAMÓWIENIE ... nie mam pojęcia o co chodzi -.- i jak wpisuje kod pocztowy to cały czas pisze że jest zle POMOCY BŁAGAM !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o kod pocztowy to wpisz go bez "-" to powinno rozwiązać problem. Z kolei jeśli chodzi o płatności to nie mam pojęcia czemu Ci wracają pieniądze... może jak załatwisz sprawę kodu pocztowego to już nie będą wracać.

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. polecam przeczytać poradniki o zakupach http://telchina.pl/zakupy-w-chinach-f46.html
    wiele problemów wam to rozwiąże

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Po mojemu by Paweł O. , Blogger